Dobré rady na cestu
1. Stanovte si konkrétní cíle své činnosti, neplýtvejte svou energií a nápady zybtečně. Čeho chcete dosáhnout (i v delším časovém úseku), s kým (třída, skupinka, jednotlivec) a kde (ve třídě i mimo ni).
2. Reagujte na aktuální situaci ve třídě i mimo ni.
3. Vzorec dobré OSV : INSTRUKCE - AKCE - REXLEXE
INSTRUKCE - klíčový popis úkolu, jasné vymezení času i místa a osob, proč, za jakým účelem (vymysli, nakresli, přemísti, udělej..., ve dvojici, v lavici..., za
pět minut, dneska..., s pioužitím pastelek, bez knihy...)
- podle chápavosti dětí napsat, opakovat
- dohodnout si, jak akci ukončit ( všichni se posadí čelem k učiteli, zvednou ruku atd.)
AKCE - aktivity OSV si žijí v průběhu realizace vlastním životem, někdy však podle uvážení potřebují přihlédnutí, zopakování instrukcí
- učitel v průběhu může povzbuzovat, komentovat, ale i měnit podmínky
- učitel sleduje a dělá si vlastní závěry
REFLEXE - popis a návrat k odehrané akci, vybavení, vzpomínka
- pocity, prožitek, shrnutí
- ocenění, stížnosti, co bylo dobré a co ne
- nové informace, které jsme v akci získali
- aplikace výsledků
- přání, závazek, dodržení